Kreativ dag



Denna dystra gråa bild får representera vädret de senaste dagarna. Vad hände med all sol?
 
Mitt trötta humör jag hade igår försvann helt idag. Idag känner jag mig väldigt kreaktiv och har haft en väldigt produktiv dag faktiskt. Vi börade dagen med att lyssna på treornas redovisningar av deras gymnasiearbete och efteråt bara sprutade idéer ut. Jag och tre andra satte oss direkt och spånade och ringde faktiskt runt lite inför vårt eget gymnasiearbete. Vi kände att nu när vi har en idé så är det ju ingen mening med att vänta tills trean med att ta första steget till en start på det eventuella projektet. Nu får vi vänta och se om det blir något av det, så vi håller tummarna och hoppas! Vi planerade även en del med vår hobbyverksamhet som vi håller på att driva där vi säljer egengjutna blockljus, skönt att få det gjort med. Och mer passande än så här blir det väl inte med att ha ett styrelsemöte idag med då jag var i högvarv på idéer och skapande. Mötet gick också väldigt bra och vi fick mycket gjort. Har precis nu skickat in en opponering av en klasskamrats miljö- och energikunskapsrapport och ska snart gå upp och fixa iordning lite mackor.
 
Jag kan även meddela att det gick jättebra med mitt "nyttiga liv"... dock bara i sisådär 2 veckor. Hela maj är fylld med kalas för bland annat mig då jag fyller arton(?!) men även för min mamma och många andra, så ska försöka så gott det går denna månaden men det kommer bli svårt. 

Kommentera här: