Välkommen våren

När jag ändå är inne och pratar om det underbara vädret så får jag väl passa på att dela med mig av en bild får årets första riktiga grillning här hemma!

Vädret ute är så sjukt skönt just nu och jag hoppas verkligen det håller i sig nu. Det blir en sån himla skillnad på humöret när det är ljust ute och det känns som att dagarna får några extra timmar. Klockan börjar nu närma sig 18 och för ett par månader sedan hade jag nästan känt att ”har det inte hänt något nu så kommer det inte hända något mer idag, dagen är ju snart slut”, medan jag just nu väntar på Jimmy som ska komma hit så vi kan gå på promenad, handla och lite sånt. Dock är nog det bästa av allt att när man öppnar ögonen på morgonen så vaknar man i ett ljust rum och ser en klarblå himmel. Jag vaknar tidigare och både piggare och gladare nu och tycker för det mesta att morgnen är en skön stund och inte den man ville skjuta fram så länge som möjligt i vintras för att man inte ville gå upp till det kalla, mörka och tråkiga vädret.

Våren, du är mer än välkommen och jag hoppas att du stannar på riktigt nu.

Kommentarer:

1 ɑ n n i k ɑ:

Mumsigt :D

Kommentera här: