Upptakt15

 Jag måste ursäkta för dålig uppdatering, men jag har haft fullt upp sen i fredags.

 I fredags kl 09.16 rullade tåget mot Jönköping där jag skulle spendera helgen på Upptakt15 tillsammans med 400 andra aktiva elevkårsmedlemmar. Jag, Elina och Frida från vår styrelse på Ållebergsgymnasiet åkte ner till något som blev en riktigt bra helg. Hela helgen var fylld med härliga människor, extremt bra stämning, god mat, och riktigt bra föreläsningar. Under lördagskvällen var det gala och vi blev placerade ut två och två på 20 olika långbord för att man skulle träffa andra skolor, vilket var väldigt kul. Det bjöds på riktigt god buffé med lite allt möjligt, liveband, underhållning, fotografering, dansuppvisning och prisutdelning. Det var en riktigt bra kväll, men dock var vi alla väldigt trötta efter de få timmars sömn vi fick under fredagsnatten. Ännu värre blev det på söndagen... Vi träffade en elevkår från Örebro som vi spenderade så gott som hela helgen med, vilket vad väldigt kul. Så skönt att vara på en plats där alla är engagerade och brinner för samma sak. Samtidigt som man verkligen kände att man fick med sig något bra och användbart från alla olika föreläsningar till både kåren och till ens vardag. En riktigt bra helg helt enkelt, och riktigt bra start inför det kommande året i styrelsen!

 Igår hade jag dock feber och fick gå hem från skolan. Det var antagligen bieffekten av att vara igång 100% i tre dygn med alldeles för lite sömn. Efter alldeles för många timmars sömn så fort jag kom hem, men ack så behövliga spenderade jag kvällen/natten åt att skriva klart min miljö- och energikunskapsprapport som skulle in den kvällen. Vi i styrelsen fick även en tillfrågan om att idag hänga med till Skövde kl 13 för att gå på en föreläsning tillsammans med elevambassadörerna. Det var en föreläsning av Michael Södermalm som handlade om positivt tänkande och hur man ska försöka bli en mer positiv person samt vad det har för fördelar. Det var en riktigt bra föreläsning och tre timmar gick förbi alldeles för snabbt. Nu har jag landat här hemma igen och känner att jag idag bara ska vila ut och samla upp ny kraft inför kommande dagar.  

Har tyvärr inga bilder från helgen då vi hade fullt upp med annat, dock har jag väldigt många filmner som vi har klippt ihop som en resumé av helgen!

Kommentera här: